Når det giver mening at være programmør

Tilbage i November måned skrev detailfolk om os, og satte fokus på hvordan vi flytter den klassiske kundeklub og loyalitets koncept over på telefonen. Det er rigtig fedt de gider skrive lidt om os, for det øger fokusen på det vi har gang i, og det vi brænder for.

Det er faktisk ikke først gang detailfolk retter opmærksomheden på det at flytte loyaliteten på mobilen, tilbage i April måned skrev de om !Solid, der aldrig har drevet et traditionelt loyalitets koncept med plastik kort, men altid har haft det som en App.

Vi ser i flere tilfælde at de der har tilmeldt sig loyalitets konceptet rent faktisk også er loyale kunder, det er direkte målbart at de køber for mere end ikke medlemmer.

Jo mere fokus du lægger på at få loyale kunder, jo mere målrettet kan markedsføringen laves, og når du pludselig ikke har behov for den samme mængde markedsføring mod masserne, kan de kroner du bruger på markedsføring også blive mindre.

&hype
Ved at gøre plastikkortet mobilt, har jeres medlemmer altid “kortet” lige ved hånden.

Nu lyder det her jo som ren reklame, og tjaeh jeg vil heller ikke lægge skjul på hvad vi laver, men min personlige vinkel, som teknikker på vores løsninger og programmør er faktisk lidt en anden.

Det er super fedt at man sidder og udvikler et produkt, hvor kunderne kan komme tilbage og sige “Yes det virker”, og de kan måle at deres ROI (Yes yes, fancy buzzwords er gode: Return on investment) er ganske kort.

Når du som programmør kan involvere dine kunder direkte, og være med til at brainstorme om hvad der virker og hvad der ikke gør, er det fedt når noget lykkedes.

Når man hører at ens løsninger har været taget op på et bestyrelses møde i en landsdækkende kæde, og at bestyrelsesmedlemmerne også klapper i deres hænder, og kan se det er en god ide, det er de dage hvor man går hjem med armene over hovedet.

YES !